Oscar za najlepszy makijaż i fryzurę: 2010-2020

Oscary za najlepszy makijaż i fryzury:

pomysły na sukces w latach

2010-2020

/ Każdego roku Oscary przyciągają uwagę tysięcy telewidzów. Wszyscy dopingujemy sukcesy naszych ulubionych aktorów, kibicujemy wartościowym filmom, podziwiamy wyobraźnię reżyserów. A jakoś zwycięzcy pozostałych nominacji przechodzą zupełnie obok. Najlepszy charakteryzator, kostiumograf, autor zdjęć... Nazwiska tych osób znane są tylko wąskiemu gronu kinomanów. Są to jednak profesjonaliści najwyższego kalibru, a ich rola w jakości i sukcesie filmu jest kluczowa.

Dziś zamierzamy naprawić ten błąd, przypominając nazwiska i pracę wszystkich zdobywców Oscara w kategorii makijażu i fryzur w ciągu ostatniej dekady.

2010

-Zwycięzcy

"Star Trek"

:Barney Boorman, Mindy Hall i Joel Harlow



Troje profesjonalnych charakteryzatorów otrzymało nagrodę za swoją pracę przy 11. odsłonie legendarnej franczyzy. Mindy Hall, kierownik zespołu charakteryzatorów, podziękowała wszystkim, którzy pomogli stworzyć obrazy w filmie, około 40 charakteryzatorom, z których tylko 11 było obecnych, w przemówieniu wygłoszonym ze sceny ceremonii.
1/5Barney Boorman powiedział, że praca nad postaciami była trudna, ponieważ reżyser nie miał jasnego pomysłu na wygląd kosmitów. Barney i jego zespół musieli więc improwizować. Chociaż film został nakręcony przy użyciu komputerowo wygenerowanych efektów wizualnych, charakteryzacja była realistyczna i wykorzystano silikonowe prototypy postaci.

2011

-Zwycięzcy

"The Wolf Man"

:Rick Baker i Dave Elsie



Oscar za pracę przy "Człowieku Wilku" był siódmym dla amerykańskiego charakteryzatora Ricka Bakera. Jego partner Dave Elsie jest równie produktywny, wygrywając i będąc nominowanym do wielu prestiżowych nagród filmowych, w tym Oscara za pracę przy jednym z filmów Star Wars.
1/5Rick Baker wspomina, że oryginalny Wolf Man z 1941 roku był jednym z filmów, które zainspirowały go do wyboru zawodu charakteryzatora. Był więc zachwycony, mogąc pracować przy remake'u klasycznego filmu 70 lat po oryginale. Przez trzy lub cztery godziny każdego dnia charakteryzatorzy skrupulatnie nakładali makijaż i układali włosy Benicio Del Toro, starając się nadać jego twarzy realistyczne podobieństwo do twarzy głównego bohatera filmu z 1940 roku.

2012

-

"Żelazna Dama"

Zwycięzcy: Mark Coulier, J. Roy Helland



Fakt, że Meryl Streep w filmie "Żelazna Dama" wykazuje uderzające podobieństwo do granej przez siebie postaci Margaret Thatcher jest zasługą zespołu profesjonalistów pod kierownictwem Marka Couliera i J. Roya Hellanda. Ten ostatni, nawiasem mówiąc, był osobistym wizażystą aktorki przez ostatnie trzydzieści lat.
1/5 Najwięcej pracy spadło na stworzenie wizerunku Thatcher w podeszłym wieku. Najpierw rzemieślnicy wykonali naturalnej wielkości odlew twarzy Meryl Streep i wykorzystali go do uformowania kształtu, który posłużył jako punkt odniesienia do stworzenia szczegółów wizerunku: lateksowych nakładek na twarz i szyję, protez, które posłużyły do zmiany zgryzu. W sumie Coolir i Helland wykonali dla Meryl Streep 20 pełnych nakładek na szyję i 40 nakładek na nos, a także 20 nakładek na policzki.

2013

-

"Outcasts "

Zwycięzcy: Lisa Westcotti Julia Dartnell



Efektowne wizerunki XIX-wiecznych postaci z dramatu muzycznego reżysera Toma Hoopera, jednego z najbardziej imponujących filmów muzycznych w historii kina, przyniosły upragnione statuetki mistrzyni fryzur Lisie Westcott i stylistce fryzur Julii Dartnell.
1/5Ujawniając sekrety pracy nad filmem, charakteryzatorki przyznają, że przemiana dwójki najpiękniejszych aktorów Hollywood w prostytutkę i znudzonego skazańca była trudna, ale interesująca. Anne Hathaway przejęła inicjatywę i zażyczyła sobie krótkiej fryzury, aby lepiej wczuć się w swoją postać. Hugh Jackman otrzymał soczewki kontaktowe, aby naśladować jego zmęczone czerwone oczy, wykonano dla niego specjalną protezę i użyto makijażu, aby zaznaczyć jego ciało na guzy i otarcia.

2014

. -

"Dallas Buyers Club"

Zwycięzcy: AdruitaLee i Robin Matthews



Pracując przy budżecie wynoszącym zaledwie 250 dolarów, Adruita Lee i Robin Matthews stworzyły niezapomniane stylizacje dla Matthew McConaugheya i Jareda Leto, którzy wcielili się w bardzo różne typy postaci umierających na AIDS w latach 80-tych.
1/5Makijażystka Robin Matthews mówi, że na aktorach jest o wiele więcej makijażu niż początkowo wydaje się na pierwszy rzut oka, ponieważ wizażyści musieli odwzorować wszystkie etapy śmiertelnej choroby na wyglądzie aktorów. Największe wyzwanie czekało na nich bliżej finału: zgodnie ze scenariuszem aktorzy byli w stanie śmierci, a ich twarze musiały zostać umalowane przy użyciu szarego i marmurowego koncentratu oraz improwizowanych materiałów, takich jak piasek i mąka, aby wiernie oddać wysypki i więdnięcie skóry.

2015

-

"Grand Budapest Hotel"

Laureaci: Frances Hannoni Marc Coulier



Frances Hannon i Marc Coulier zdobyli Oscara 2015 za Doskonałość w Makijażu i Fryzjerstwie za swoją pracę w filmie "The Grand Budapest Hotel" podczas 87. gali rozdania Oscarów.
1/5 Jedną z wyróżniających się transformacji w filmie jest 85-letnia Madame D., grana przez Tildę Swinton. Jedenaście kawałków cienkiego silikonu zostało starannie umieszczonych na policzkach, brodzie, szyi, ramionach, nosie i płatkach uszu panny Swinton, nadając jej wygląd starszej kobiety. Frances Hannon użyła pięcioczęściowej peruki do stworzenia obszernej fryzury, dodając wysoką warstwę siwych włosów na jej głowie i dwa długie trójkąty włosów na karku.

2016

-

"Mad Max: Fury Road"

Zwycięzcy: Leslie Vanderwalt, Elka Wardęga i Damian Martin



To pierwszy Oscar dla każdego z trójki zwycięzców. W swoim przemówieniu Vanderwalt podziękowała reżyserowi George'owi Millerowi za jego wizję: "Jesteś niesamowity, George, kochamy cię".
1/5Leslie Vanderwalt, specjalistka od makijażu i włosów, mówi: "Pustynia nie jest zbyt sprzyjającym miejscem do pracy z charakteryzacją, a to właśnie tam odbywał się główny proces filmowania. W dzień jest gorąco, a w nocy mroźno. Zdarzały się burze piaskowe, które sprawiały, że aktorzy byli odwróceni do góry nogami w kurzu i musieli nosić makijaż od nowa. Najtrudniejsi dla charakteryzatorów byli Nieśmiertelny Joe, grany przez Hugh Kias-Berna i Najemnik Nax, grany przez Nicholasa Holta. Ten ostatni codziennie spędzał około dwóch godzin na charakteryzacji.

2017

-

"Suicide Squad"

Zwycięzcy: Alessandro Bertolazzi, Giorgio Gregorini i Christopher Nelson



Zielonowłosy Joker, w którego w różnych momentach wcielali się na ekranie najbardziej utalentowani aktorzy, a także barwna Harley Quinn, tajemnicza Enchantress i wytatuowany Chato Santana - mimo bezlitosnej krytyki filmu opartego na komiksie o tej samej nazwie, kreatywna praca charakteryzatorów została wysoko oceniona przez członków Akademii Filmowej.
1/5Makijażysta i fryzjer Alessandro Bertolazzi podzielił się fragmentami swojej pracy: "Dla postaci Cara Delevingne użyliśmy mopa za 3 dolary jako peruki. Dodaliśmy pióra, kurz i brud, aby wszystko wyglądało spektakularnie. Pokryliśmy też skórę brudem, węglem drzewnym, zieloną i brązową farbą, a następnie dodaliśmy trochę złotych liści. Stworzenie Czarodziejki zajęło nam trzy godziny... Jednym z członków oddziału jest gad Killer Croc. Aby stworzyć jego wizerunek, wykonaliśmy wiele silikonowych nakładek, protez, sztucznych mięśni, eksperymentowaliśmy z tonami i technikami kolorystycznymi."

2018

-

"Dark Times"

Laureaci: Kazuhiro Tsuji, David Malinowski i Lucy Sibbick



Niesamowita transformacja Harry'ego Oldmana w Winstona Churchilla przyniosła jego charakteryzatorom po złotej statuetce. W swoim podziękowaniu Kazuhiro Tsuji powiedział, że aktor był bardzo łatwy we współpracy, był prawdziwym profesjonalistą, wspaniałą osobą i oddanym przyjacielem.
1/5Zmienienie aktora w polityka nie było łatwym zadaniem, więc wybór i testowanie różnych technik charakteryzacji zajmowało trzy godziny dziennie i trwało sześć miesięcy. W rezultacie dla Harry'ego Oldmana stworzono protezę policzka, szczęki, nosa i podbródka. Płynne włosy były kosztowną peruką, którą trzeba było zmieniać co dziesięć dni. W rezultacie, za swoją żmudną pracę, rzeźbiarz Kazuhiro został pierwszym azjatyckim artystą, który zdobył Oscara w tej kategorii.

2019 - The

AuthorityZwycięzcy: Greg Cannom, Kate Biscoe i Patricia DeHaney



Film, w którym Christian Bale realistycznie wcielił się w wiceprezydenta Dicka Cheneya, zdobył Oscara za najlepszą charakteryzację i fryzurę. Jest to czwarta statuetka dla charakteryzatora Grega Cannoma i pierwsza dla jego koleżanek Kate Biscoe i Patricii DeHaney, które były nominowane po raz pierwszy.
1/5Profesjonalny charakteryzator Greg Cannom użył wszelkich dostępnych środków i narzędzi, aby całkowicie odmienić Bale'a. Aby uzyskać maksymalne podobieństwo, użył silikonowych nakładek wykonanych z własnego materiału, dwóch specjalnych urządzeń do nosa, a także makijażu i makijażu do tworzenia nierówności i zagnieceń. Transformację dopełniła starannie dobrana peruka, którą trzeba było często zmieniać.
2020 -Zwycięzcy

"Skandalu"

:Kazu Hiro, Ann Morgan i Vivian Baker



Po raz kolejny japoński artysta Kazu Hiro zawiesił swoją pracę rzeźbiarską i wrócił do Hollywood. I natychmiast zdobył nagrodę za swoją pracę nad postaciami w filmie Skandal. Wraz ze swoją współpracowniczką Anne Morgan Vivian Baker miał przekształcić Charlize Theron, Nicole Kidman i Johna Lithgowa w bohaterów jednego z największych skandali seksualnych w historii kina i telewizji.
1/5 Aby tego dokonać, charakteryzatorzy musieli dać z siebie wszystko. Proces ten był skomplikowany ze względu na zewnętrzną odmienność aktorów i ich postaci. Strategia transformacji Johna Lithgowa była oczywista: korzystając z dokładnego odlewu, stworzono silikonową maskę, która została powiększona, przycięta i ostatecznie przekształciła Johna Lithgowa w Rogera Ailesa. W przypadku Charlize Theron wykonano również silikonowe nakładki, aby całkowicie zmienić kształt jej nosa i szczęki, nadając gładkiemu owalnemu podbródkowi aktorki bardziej spiczasty kształt.

Ilość czasu i wysiłku, wyobraźni, cierpliwości i staranności włożonych w projekt filmowy przez wszystkich członków zespołu produkcyjnego jest imponująca. Wielu z tych profesjonalistów jest niewidocznych dla opinii publicznej, ale bez nich nie byłoby ulubionych postaci, kolorowych obrazów, płomiennych postaci - Margaret Thatcher w żelazie, Fantine w niebezpieczeństwie, Ron Woodroof w bólu lub Megyn Kelly w duchu.
Autor: Irina Garmash Omów artykuł Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Czytaj także
  • Comments Off on

Autor

Redakcja "Tele Horse"